• ''Takie lekcje - to rozumiem!"

•    Dzisiaj klasy: IV, V, VI i VII miały nietypowe lekcje. Zaczęliśmy też niecodziennie, bo już o 7.20 - zbiórką w szkole. Potem udaliśmy się na dworzec, żeby pociągiem dojechać do Zdzieszowic, a stamtąd - piechotą - udaliśmy się na Górę św. Anny.

Czego tam nie robiliśmy....

Każdy uczeń otrzymał kartę pracy, którą musiał systematycznie uzupełniać w trakcie wycieczki.

Przy wydatnej pomocy Pani przewodnik zdobywaliśmy interesujące wiadomości z historii Polski, geografii, biologii, geologii, przyrody, religii, a przy okazji świetnie się bawiliśmy i podziwialiśmy niezwykłe piękno naszej polskiej złotej jesieni.

Siły pomogła nam zregenerować pyszna pizza prosto z pieca. Zjedliśmy, odpoczęliśmy i.... ruszyliśmy w drogę powrotną. Właściwie do w/w przedmiotów możemy chyba jeszcze dodać intensywny WF, bo kiedy wysiadaliśmy na dworcu w Górażdżach, na swoich telefonach zauważyliśmy, że  każdy z nas ma "na liczniku" grubo ponad 22000 kroków.

To były piękne zajęcia - chcemy takich więcej!

• U nas na chemii było dziś magicznie

• Na zadanie domowe chętni uczniowie przeprowadzili chromatografię czyli rozdzielili składniki czarnego tuszu z drukarki i mazaków. Eluentem czyli rozpuszczalnikiem był po prostu ocet. Okazało się, że czarny kolor wcale nie jest czarny....😉🤔

• Dzień Edukacji Narodowej

• Dzisiaj w szkole przygotowaliśmy program artystyczny z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

Z tej okazji jeszcze raz pragniemy wszystkim Nauczycielom, Pracowniko Administracji i Obsługi złożyć najserdeczniejsze życzenia: dużo zdrowia, usmiechu, satysfakcji.

• "Święty Jacku, nasz patronie..."

•  "Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie!"

To prawda. Dziś byliśmy już na drugiej wycieczce, w czasie której poznawaliśmy naszą najbliższą okolicę. Naprawdę nie trzeba wyjeżdżać bardzo daleko, żeby zobaczyć coś pięknego i dowiedzieć się czegoś ciekawego.

Byliśmy w Kamieniu Śląskim. Odwiedziliśmy kaplicę św. Jacka, zwiedziliśmy pałac i poznaliśmy jego historię. Pospacerowaliśmy po sanatorium, złożyliśmy wizytę w kościele.

Pełni wrażeń, odpoczywaliśmy, konsumując pyszną pizzę, a na koniec mieliśmy jeszcze tyle sił, żeby poszaleć na placu zabaw.

To był wspaniały dzień - nasze ogromne podziękowania należą się pomysłodawczyni i organizatorce tej wycieczki - pani Weronice Kunert, która swoją wiedzą na temat zwiedzanych przez nas obiektów nie ustępowała wcale pani przewodnik.

A teraz - wracamy na lekcje...

• "Nasza mała ojczyzna"

•     Dzisiaj, w ten piękny jesienny dzień, mieliśmy niewątpliwą przyjemność wybrać się rowerami do Rogowa Opolskiego.Wycieczkę zorganizował pan Jurek Koteluk, który pełnił też rolę naszego dzielnego przewodnika.

Droga prowadziła przez piękne tereny; mieliśmy okazję nasycić oczy i ducha, jak w wierszu Juliana Tuwima:

"Zobacz, ile jesieni!

Pełno jak w cebrze wina,

A to dopiero początek,

Dopiero się zaczyna.

Nazłociło się liści,

Że koszami wynosić,

A trawa jaka bujna,

Aż się prosi, by kosić!"

Po dotarciu na miejsce, zwiedziliśmy zabytkowy zamek w Rogowie, wraz z panem przewodnikiem obejrzeliśmy film edukacyjny i pooglądaliśmy ciekawe ekspozycje. Zachwyciły nas szczególnie stare, pisane gęsim piórem księgi.

Potem pospacerowaliśmy po otaczającym zamek pięknym, jesiennym parku i wybraliśmy się w drogę powrotną do szkoły.

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że żeby zobaczyć coś pięknego, ciekawego, nie trzeba jechać szczególnie daleko - nasza mała, ta najbliższa ojczyzna też jest piękna!

A po powrocie do szkoły - kolejne atrakcje - święto pieczonego ziemniaka. Popołudnie pełne radości, śmiechu, ciekawych zabaw i.... pysznego jedzonka!

To był piękny dzień, wspaniałe zakończenie tygodnia!

• Galeria Sztuki Współczesnej w Opolu

• 29 września 2021r klasy I-III wraz z nauczycielami zostali zaproszeni do Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu na warsztaty taneczno, ruchowo- plastyczne.

Zajęcia były bardzo atrakcyjne. Każdy w nich znalazł coś dla siebie. Dużo usłyszeliśmy o ochronie naszej planety. Mogliśmy rozwijać zdolności plastyczne.

Nasze prace dokończymy w szkole i zorganizujemy wystawę dla pozostałych uczniów.