• Witaj Szkoło!

• Każdy z nas zna to uczucie galowy ubiór, uroczysty apel, spotkanie z kolegami, których nie widzieliśmy całe wakacje. Aż dwa miesiące...... a jednak tak szybko minęły. Niektórzy są z tego powodu mało zadowoleni, inni nie mogą się doczekać pierwszego dzwonka. Tak też było 1 września w naszej szkole jedni wiedzą, że już wkrótce czeka ich ostatni egzamin, inni z uśmiechem rozpoczęli nową przygodę.

Przywitaliśmy uczniów klasy pierwszej, którzy z wielkim entuzjazmem ślubowali, że pilnie będą się uczyć i zawsze dawać dobry przykład oraz odebrali słodkie tyty.

Życzymy wszystkim uczniom owocnego nowego roku szkolnego i pamiętajcie, do wakacji tylko 252 dni:)

• Dni wolne w szkole w roku szkolnym 2022/2023

• Dni dodatkowo wolne od pracy, uzgodnione z Radą Rodziców

• 3 dni - egzamin 8 klasy
            • 13-14 październik (czwartek-piątek) DEN
            • 31 październik (poniedziałek) przedłużenie Wszystkich Świętych
            • 2 maj (wtorek) przedłużenie dni majowych
            • 9 czerwiec (piątek) po Bożym Ciele

Dni ustawowo wolne od pracy:

• Wszystkich Świętych – (wtorek) 1 listopada 2022 r.,
            • Narodowe Święto Niepodległości – (piątek) 11 listopada 2022 r.,
            • Boże Narodzenie – (niedziela, poniedziałek) 25–26 grudnia 2022 r.,
            • Nowy Rok – (niedziela) 1 stycznia 2023 r.,
            • Trzech Króli – (piątek) 6 stycznia 2023 r.,
            • Wielkanoc – (niedziela) 9 kwietnia 2023 r.
            • Poniedziałek Wielkanocny – 10 kwietnia 2023
            • Święto Pracy – (poniedziałek) 1 maja 2023 r.,
            • Święto Konstytucji Trzeciego Maja – (środa) 3 maja 2023 r.,
            • Boże Ciało – (czwartek) 8  czerwca 2023 r.
        • Witaj szkoło!

• Wakacje powolutku dobiegają końca... już w środę 1 września widzimy się w szkole :-) Zapraszamy chętych uczniów i  rodziców, tego dnia na mszę św. do kościoła parafialnego na godzinę 9:00. Po mszy  będzie przejście z kościoła do szkoły za sztandarem. Uroczyste przywitanie roku szkolnego odbędzie się w sali gimnastycznej.

Rogi obfitości (tyty) rodzice pierwszoklasistów mogą dostarczać do szkoły od godziny 8:00.

• Czwartkowe szaleństwo w Opolu zaliczone

• Czwartkowe szaleństwo w Opolu zaliczone 🥳
            Pogoda dziś  nas rozpieszczała🌈 było cudnie 😎
            Plac zabaw niczym raj na ziemi ale nic nie przebiło smacznych, czekoladowych lodów🍨
            A jak na mieszkańców Opolszczyzny przystało, nasz dzień zakończyliśmy rejsem po Odrze 🚢

• Wycieczka do Brzegu

• ''Ocalone wspomnienia" pod tym hasłem upłynęła nam wycieczka do Brzegu, gdzie zwiedzaliśmy Zamek Piastów Śląskich. Historia, tradycje, renesansowe sarkofagi, paradne stroje, duch pas strzegący skarbów, monumentalne obrazy, salonik szlachecki i wiele innych ciekawostek zachwyciło naszych uczestników półkolonii.

• Warsztaty plastyczne

• Drugi dzień upłynął nam na usprawnianiu umiejętności manualnych. Robiliśmy tangramy z konkursami na najszybciej ułożoną figurę, starsi uczniowie robili wianki, a potem jeszcze był mozaikowy obraz. Dużo dziś było papierowych trójkątów, ale nie zabrakło też wygłupów i zabaw integracyjnych na sali gimnastycznej.

• "Hop, hop do góry; wszyscy razem - jak kangury!"

•  Właśnie tak dzisiaj było! Pierwszego dnia półkolonii, organizowanej przez SPSP Górażdże, 29 uczniów, z klas: I - VIII, udało się autokarem do Odskoczni w Opolu. Tam szaleliśmy, bardzo aktywnie spalając kalorie i wypacając toksyny, świetnie się przy tym bawiąc, co widać na załączonych zdjęciach :))

Przed wyjazdem, do godziny 9.00, razem się bawiliśmy, a po powrocie - zjedliśmy mały posiłek i jeszcze, choć naprawdę trudno w to uwierzyć, mieliśmy siłę na sportowe zmagania!

To był, mimo niesprzyjającej aury, udany dzień!

• Egzaminy Ósmoklasistów

• Z prawdziwą dumą chcielibyśmy przekazać, iż w tym roku wyniki egzaminu ósmoklasisty ponownie nas zachwyciły:) Nasi uczniowie osiągnęli poziom wyższy od  gminy, powiatu, województwa i kraju 👍 🥇🏆🥇 Trzeci rok z rzędu udowodniliśmy, że możemy, a co więcej umiemy sięgać gwiazd⭐

Gratulujemy serdecznie naszym absolwentom i życzymy im powodzenia w nowych szkołach.

Niech moc będzie z Wami 🎉🥳

• Zakończenie roku szkolnego

• "Rozwińcie skrzydła i zobaczcie dokąd was poniosą"

Tym hasłem zakończyliśmy rok szkolny 2021/22.

To był dobry rok, bez strachu i izolacji, był dobry, bo był pełen miłych spotkań i wycieczek, wspaniałych wrażeń i pięknych wspomnień.

Rozstaliśmy się z niektórymi nauczycielami i pożegnaliśmy uczniów klasy 8.

Mamy nadzieję, że będziecie miło wspominali czas spędzony z nami, a teraz rozwińcie skrzydła i zobaczcie dokąd was poniosą - trzymamy mocno kciuki za spełnianie waszych marzeń.

Życzymy wszystkim pogodnych i radosnych wakacji.

Do zobaczenia 1 września 2022 r.

• Zakończenie Roku Szkolnego

• Drodzy rodzice oraz uczniowie,w tym roku możemy już tradycyjnie pożegnać rok szkolny. Zapraszamy więc na godzinę 9.00, na Mszę Świętą. Później przemarsz do szkoły, gdzie w sali gimnastycznej pożegnamy klasę ósmą oraz zostaną rozdane świadectwa szkolne.

Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek, jutro wakacje, lekcje skończone! A teraz wszystkich czeka nagroda, wakacje, słońce, piękna pogoda, Gorący piasek, szum morskiej fali, kuszący zapach lasu w oddali.

ŻYCZYMY UDANYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI

• "Cudze chwalicie, swego nie znacie, czyli... Opole jest piękne!"

•  "Cudze chwalicie, swego nie znacie, czyli... Opole jest piękne!"

21 czerwca 2022 roku klasy: II, III i VII wybrały się pociągiem do Opola.

Najpierw udaliśmy się do Muzeum Polskiej Piosenki. Mieliśmy tam okazję posłuchać przeróżnych polskich przebojów z obecnych i minionych czasów, nagrać, w profesjonalnym studiu, własne wersje wybranych piosenek, poprzebierać się w wirtualne stroje znanych wokalistów i uwiecznić swoje wizerunki na wielkim ekranie, żeby, wraz z innymi, witać odwiedzających to niezwykłe miejsce.

Potem spacerkiem (pogoda cały czas dopisywała) udaliśmy się na Wieżę Piastowską, którą zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem. Z jej szczytu mieliśmy przepiękny, zapierający dech w piersiach widok na całą panoramę Opola.

Następnie udaliśmy się do pizzerii na przepyszną pizzę i smakowite lody.

Na koniec: zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń skierowaliśmy się na dworzec, by wrócić do domu.

To była naprawdę udana wycieczka! Będziemy ją miło wspominać :))

• Wycieczka na Górę Św. Anny

• W piękny, słoneczny dzień, między tymi deszczowymi, 10 czerwca klasy 1-3 wybrały się na wycieczkę na Górę Św. Anny.

Wyprawa zaczęła się od przejazdu pociągiem do Zdzieszowic. No, a potem to już pieszo przez pola, lasy, aż na sam szczyt. Wszyscy dzielnie przebierali małymi nóżkami. Najpierw dotarliśmy do muzeum, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach przyrodniczych. Poznaliśmy zwyczaje wielu ciekawych zwierząt i wiemy jak zlokalizować ich tropy. Potem dalszą drogą pod sam klasztor. Po tym jak zaspokoiliśmy nasze kulturalne potrzeby przyszedł czas na wymarzone lody i pizzę. Ale to nie był jeszcze koniec wyprawy, o nie. Obejrzeliśmy pomnik Powstańców Śląskich i amfiteatr. Droga powrotna wydawała się krótsza. Maszerowaliśmy dzielnie, a nogi same nas niosły! W Zdzieszowicach skorzystaliśmy jeszcze z placu zabaw. Sami nie wiemy skąd w nas tyle siły. No, a potem już tylko pociąg i do domu na zasłużony wypoczynek.

Proponujemy wszystkim taką wspaniała wędrówkę.

• „Z ekologią na Ty”

• Ogród botaniczny? Cóż ciekawego może tam być, żeby aż wycieczki do niego organizować?

Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że w centrum Wrocławia  może znajdować się … kawałek raju - bo tak to miejsce nazwali uczniowie naszej szkoły.

1 czerwca uczniowie klas 4-7 w ramach projektu „Z ekologią na Ty” realizowanego jako zadanie publiczne Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Górażdże i Starostwa Powiatowego w Krapkowicach odwiedzili Wrocławski Ogród Botaniczny poznając bogactwo i różnorodność roślin i … zwierząt, gdyż niezwykle ważnym jest to, aby zachowywać i odtwarzać jak najbardziej naturalne ekosystemy.

Na wycieczkę wybraliśmy się ekologicznym środkiem transportu, czyli pociągiem a po Wrocławiu poruszaliśmy się tramwajami oraz spacerując.

I humory wszystkim dopisywały.

• Najlepsza drużyna to moja Rodzina!

Ta piosenka wyśpiewana przez uczniów klas 1-3 jest rzeczywiście o Was, Drogie Rodziny!

9-go czerwca, w naszej szkole, odbył się długo oczekiwany Dzień Rodziny i Festyn Rodzinny. Nie zabrakło na nim atrakcji artystycznych, kulinarnych, integracyjnych oraz łez wzruszenia podczas występów dzieciaków. Dodatkową atrakcją był pokaz drużyny strażackiej oraz ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy.
            A największą niespodziankę sprawiła pogoda - obficie obdarowała deszczem, ale nie było to przeszkodą do wspólnego spędzania czasu.

Dziękujemy wszystkim za ten czas!

Najlepsza drużyna to moja Rodzina!

Dziękujemy wszystkim za ten czas!

• A tymczasem tuż za miedzą niezwykle rzeczy

• Uczniowie klas 5-7 rowerami udali się na ścieżkę przyrodniczo-dydaktyczną do Kopalni Wapienia w Górażdżach, gdzie spotkali się z Panem Hubertem Polywką, który oprowadził  ich po kopalni. Opowiedział, w jaki sposób wydobywa się wapień i w ogóle skąd on się tu wziął.

Poza tym dowiedzieli się, w jaki sposób rekultywuje się teren po zakończonym wydobyciu surowca oraz jak ciekawe rośliny i zwierzęta występują na tym terenie.

Pogoda? Jak na zamówienie - słoneczna. A w słońcu dojrzewały przepyszne poziomki :)

• Euroweek zaliczony

• 28 maja wyruszyliśmy naszą elitarną 10-osobową grupką na przygodę z Euroweek - jest to program językowy dla dzieci i młodzieży, który ma na celu doskonalenie umiejętności językowych a także uczący komunikacji społecznej tak potrzebnej uczniom w zmieniającym się szybko świecie.

Na miejscu nie było czasu na nudę! Zajęcia od 9.00 do 20.00 całkowicie nas pochłaniały. Na pewno była to niezapomniana przygoda.....już nie możemy się doczekać kolejnej wyprawy!